Bundet!

Dere kan kanskje lagt merke til at jeg har vært veldig lite aktiv når det gjelder blogging i det siste. I dag er det en uke siden jeg postet forrige innlegg. Det har seg sånn at av og til så må jeg bare ha en pause vekk fra internett. Min pause har vel egentlig vart siden forrige tirsdag.

Jeg føler at det å ha pause fra internett ikke er noe jeg liker. Og DET er skummelt. Jeg vil ikke si at jeg er avhengig av internett, men det er jeg! Og jeg liker det ikke.

Bibelen snakker litt om det å være bundet.

Abrahams ætt
Jesus sa da til de jødene som var kommet til tro på ham: «Hvis dere blir i mitt ord, er dere virkelig mine disipler. Da skal dere kjenne sannheten, og sannheten skal gjøre dere fri.» De sa til ham: «Vi er Abrahams ætt og har aldri vært slaver for noen. Hvordan kan du da si at vi skal bli fri?» Jesus svarte: «Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Den som gjør synd, er slave under synden. En slave blir ikke i huset for alltid, men en sønn blir der for alltid. Får Sønnen frigjort dere, da blir dere virkelig fri.» (Joh 8,31-36)

Det er ikke sundt å være bundet til noe. Spesielt ikke ting. Internett er en slik ting. Det samme er TV og mange mange andre ting. Det som du bruker veldig mye tid på som egentlig ikke er godt for deg er usunt og jeg anbefaler deg til å ta en pause fra det.

Da blir man fri!

For alt som oss binder
Og holder oss fast
Er Jesus Kristus underlagt

Det er helt sant. ALT er underlagt Jesus, derfor har han all makt over himmel og jord. Dette gjør at gjennom han så er vi ikke bundet av våre feil og mangler og det som vi er bundet til. Det er fantastisk.

Det er bare synd som kan binde oss og ta fra oss friheten. Den værste formen for ufrihet er å være bundet i synd. Den som gjør synd er en tjener for syndet, dette sier Jesus. Vi er da syndens treller.

Vi som er bundet av syndens makt og ikke blir løst fra den skal dele samme skjebne som synden. Nemblig døden. Heldigvis har vi fått en utvei, nemlig be om tilgivelse.

Har du kjempet for friheten så tror jeg ikke du er virkelig fri. Det er bare Sannheten som frigjør oss helt. Og det er bare Jesus som er Sannheten. Derfor er det og bare Jesus som kan gjøre oss virkelig fri. Så å velge sannheten så blir vi frie fra syndens lenker. Jesus er ekte, genuin og den virkelige friheten som ingen annen makt kan ta fra oss. Er vi I JESUS så er vi fri!

Jesus er frihetens konge

Er du bundet av noe og kan du gjøre noe med det?

 

6 thoughts on “Bundet!

  1. sant sant sant kjære deg:)
    en grunn til at jeg har kasta ut tv’en:P
    kanskje det er med på å påvirke deg positivt;)

  2. Ser du skriver du trenger en pause. Hvorfor lar du ikke Gud bruke deg til å spre budskapet til Jesus på en bedre måte?

    Du har en flott blogg og den er tydeligvis godt besøkt, men når jeg prøver å finne noe som helst om «hvordan bli frelst» eller «hvordan bli kristen» så finner jeg ingen ting?

    Tilgi meg hvis du blir såret av spørsmålet, men er du religiøs eller frelst?

    Hilsen Kristen
    kristenblogg.net

  3. Jeg tar det ikke negativt. Jeg er frelst. Jesus er min venn og jeg er på vei til himmelen.

    Skal skrive litt mere om dette.

    Jeg har avsluttet pausen min egentlig. men jeg oppdaterer bare ukentlig egentlig. så det blir ikke så mye postinger.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.