Tenkortur 2006

Fra onsdag til søndag så var Lyngdal Tenkor på tur til Tyskland.

Dag 1:
For å begynne fra begynnelsen. Vi møtte opp på «beden» klokka senest 16:45. Jeg var tidlig og kom meg opp til ca 16:10 og da hadde kun familien Søvik klart å komme seg dit. En stund senere så kom dobbeldekkeren og og den var stor synes jeg! Det var 2 bord oppe og det ene klarte jeg å sikre meg hele turen :D. Turen gikk mot Heide Park som Tenkoret var i for 4 år siden.

Dag 2:
Når klokken var litt over midnatt var vi i Hirtshals og da begynte den lange bussturen helt ned til Heide Park. Det var en lang tur men jeg klarte å sove ganske så mye selv om jeg våknet ganske ofte så sovnet jeg fort igjen.
Tror klokken var ca 08 når vi var framme og hadde det berømte «bananstoppet» som er frokost på bussturen på vei til dit turen går :D. Nå er ikke jeg den som liker banan i det hele tatt me nvi får altså mat: rundstykker, drikke og banan.

Så var det å vandre rundti parken og kose seg fram til klokken var ca 15. Da kunne vi komme inn på rommene som vi skulle sove på i 2 netter. Så var det og slappe av og sove i et par timer i vente på middag klokken 19. Det var veldig godt kjøtt men ikke så veldig bra potet. Ellers så var det herlig med mat.

Så var det egentlig ikke så veldig mye som skjedde den kvelden.

Dag 3:
Denne dagen ble også brukt til å vandre rundt i parken men denne gangen så ble jeg lokket til å være med den berg og dalbanen i europa som er høyest og som har det bratteste fallet :»Colossos i Heide Park!»:http://www.heidepark.de Den var bare helt syk! Jeg har aldri i mitt liv vært så redd som da! Jeg er skikkelig redd for berg og dalbaner men denne tror jeg virkelig at kurerte meg. Jeg turte ikke å ta de med loop og korketrekkere da så er ikke helt kvitt frykten!

Så på kvelden så bar det videre til Hamburg tror jeg det var… Der spisete vi middag og etter på dro vi videre for å se et lysorgel. Det var egentlig ganske fint å se på me nvanskelig å ta bilde av uten stativ. Så der ble det en god del uklare bilder ja! På bussturen tilbake til Heide Park sent på kvelden så var det skikkelig koselig på bussen alle i fronten sov og det samme gjorde de bak, mens vi som satt på midten skravlet hele veien! ca 1,5 timers busstur.

Dag 4:
Denne dagen ble brukt veldig godt fra morgenen av stod opp ca 0730 og pakket og gikk bort for å dusje og fikse meg til frokost som vi var ferdig med å spise klokka 09:02 og da satt vi å ventet i over 30 minutter på å komme inn i bussen. Egentlig ganske koselig å sitte der å vente. På turen mot Randers i Danmark så stoppet vi innom Citty Grosmarket for å handle. Det ble en god del godteri men ikke så mye som sist gang! I Randers så bodde vi på et vandrehjem som var ekstremt lydt og vi fikk beskjed om at det var proppfullt og… Jeg så 2 mennesker utenom Tenkoret på hele oppholdet! På kvelden i ca 22 tiden var det klart for en delekveld i et veldig lite rom men det var akkurat plass til alle sammen der så det gikk egentlig ganske greit. Etter delekvelden var vi(Trygve og jeg) på besøk hos Siri, Stine, Lise, Benedikte og gjengen! Der var vi til vi ble kastet ut av 5 voksenledere utpå natten… Da gikk vi inn på rommet og etter en stund gikk vi ut igjen men da satt det en voksenleder på ganga så vi sa vi skulle pusse tennene selv og at det var vask på rommene… Tror egentlig ikke at hun gikk på den da men men…

Dag 5: Søndag siste dagen!
Denne dagen begynte også i 0730 tiden hvor vi var og dusjet og møtte til frokost i 08 tiden etterpå var vi oppe og vekket Benedikte (venninnen til Kiddy) og så var vi rundt og bråkte litt før turen gikk mot Hirtshals og fergeturen hjemover. Vi satte på en film med en gang vi kom inn på båten og ca 35 minutter senere når vi trodde vi var ute på sjøen så lå enda båten i Hirtshals. Det var en del sjø så vi kom til lyngdal ca 1,5 time eller det som var antatt! Det var en skikkelig bra tur!

Takk til alle som var med!

Dette var kanskje min siste tenkortur :( men er ikke sikker!