Kan det fikses?

Vi trenger ikke prøve å reparere oss selv for at vi skal bli elsket av Gud. Det er det mange som tror. At vi må komme opp på et nivå som gjør at vi plutselig blir verdige Guds kjærlighet. Det er helt feil. Det er Gud som reparerer. Vi må bare tillate han å gjøre det. Det er den eneste måten vi kan virkelig bli lik Gud.

Gud tar vekk alt ugresset, alt det skitne, alt det han ikke liker. Så gir han oss noe nytt. Noe bedre. Noe som vi skal ele med verden.

Vi skal dele HAN! Å være kristen går ikke ut på å være perfekt eller å være bedre enn andre. Hører du det? Hvis du ikke er kristen så er du på ingen måte mindre perfekt eller mindre elsket av Gud. Det å være kristen er å la Gud virke i oss!

Vi skal dele Gud med de rundt oss.

Mark 16,15
Og han sa til dem: «Gå ut i hele verden og forkynn evangeliet for alle som Gud har skapt!

Alle skal ikke bli misjonærer å reise rundt i verden. Din verden er de rundt deg. Naboen din, vennene dine, familien din +++

Når du eventuelt har klart de så kan du reise ut.

Gud kan fikse det du har problemer med. Bare la han få lov til å komme inn!

 

Unstoppable

Denne sangen passer egentlig veldig bra til innlegget «Løsningen på alle problemer»

You find your faith has been lost and shaken
You take back what’s been taken
Get on your knees and dig down deep
You can do what you think is impossible
Keep on believing, don’t give in
It’ll come and make you whole again
It always will, it always does
Love is unstoppable

Fantastisk å tenke på at Jesus seirer over alt. Han er Herre over alt!

Stikkord

 

Løsningen på alle problemer!

http://www.flickr.com/photos/danielygo/1335050356/

http://www.flickr.com/photos/danielygo/1335050356/

Har du følt at du noen gang har mistet litt av deg selv? Kanskje ikke å mye, men litt og litt til du plutselig ikke kjenner deg selv igjen? Jeg har gjort det og det er ikke noen god følelse.

Jeg hadde for noen år siden en ganske kjedelig tid. En tid hvor jeg mistet gleden på livet, puttet på en maske for mine venner. En tid som jeg ikke var noe jeg egentlig liker å snakke om. En tid som Jesus var skikkelig dust til tider.

Jeg hadde en søvnforstyrrelse. Enkelt og greit, men hva vil egentlig det si? Det vil si at kroppen ikke fungerer normalt. Den vil kanskje ikke sove når du sier den skal sove. stå opp klokka 7 og legge seg klokka 23 går ikke. Jeg hadde det litt slik. Jeg kunne være oppe i 2 dager uten å sove. Så kollapset jeg gjerne på sofaen og sov i et par timer for så å være oppe lenge igjen.

Dette gjør noe med deg som person. Du blir sliten, slapp, utslitt på en måte som ikke kan forklares hvis man ikke har opplevd det.

Når andre tar deg for å være slapp og ha dårlig selvdisiplin fordi du ikke klarer å legge deg klokka 23 og å stå opp klokka 7. Ja jeg kan nå si at det går ikke på disiplin. Selvfølgelig litt, men hovedsaklig så kan man skylde på kroppen.

Jeg gikk å surret i et par måneder slik. Det var kjedelig. Av og til sov jeg mer enn jeg var våken og hadde veldig rare søvnmønster.

Når du har det slik og blir sett på som slapp så er det faktisk veldig sårende. Det er ikke bare bare å si at det ikke er sin egen feil. Det er faktisk veldig kjedelig å være så trøtt at man griner fordi man vil sove men kroppen sier noe annet. Det samme er det når kroppen bare vil sove.

Når alt man tenker på er søvn så er det ikke gøy. Hvorfor skal alt dreie seg omkring noe så kjedelig som søvn. Jeg så liksom ikke noe ende på problemene. Det var drit kjedelig og jeg unner ingen det. Jeg følte Jesus var borte. Eller han er jo alltid der, men han føltes fjern ut.

Jeg mistet meg selv i dette. Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre. Jeg gikk på sovemedisiner. Det er ikke gøy. Spesielt hvis man ikke får sove med de og de får hele kroppen til å føles rar ut. Det ble liksom ikke godt å sove med det. Jeg våknet av og til lite uthvilt etter 12 timers søvn.

http://www.flickr.com/photos/driki/294676273/

I løpet av sommeren så ble jeg kvitt problemet. Takk og lov. jeg var heldig. Veldig. Jeg har fortsatt til tider store problemer med å sove, men det fungerer på et vi nå. Å bli kvitt et slikt problem er som å bli født på ny.

Så over til noen gode nyheter. Jeg fant løsningen på alle problemene. Jeg fant Jesus. Eller han fant vel egentlig meg. Og vi ble gode venner igjen. Jeg vil bare anbefale at man ikke mister fokuset på Jesus i sykdommen selv om man har mye motgang. Hans kjærlighet er uten bunn, den er uendelig stor og strekker seg lenger enn vi noen gang kan forstå. Han døde for all vår synd og misgjerninger fordi han elsker oss.

Jesus gikk til de syke og trengende, de som samfunnet hadde støtt ut. Jesus helbredet de syke og gjorde godt mot alle. Han så de som ikke ble sett, han hørte de som ikke ble hørt og han åpnet øynene på de som ikke kunne se. Så mye elsker Jesus oss!

Jesus rev løs syndens lenker på oss og han løste oss fra all synd. Jesus elsker oss med en ustoppelig kjærlighet. Det var en glede for Jesus å dø for oss. Fordi han visste hvor mye det betydde. Det betyr alt. ALT.

Han ble knust til små biter. Slik at vi som har mistet litt av oss selv kan ta de bitene vi trenger for å tette hullene. Fikse sårene. Vi blir HELbrEdet igjen av Jesu kjærlighet til oss.

Jeg HATER søvnforstyrrelser, men for min del så har det gitt meg noe og. Det har gitt meg større tro på at Jesus kan fikse ALT. Jeg kan ikke bekjempe hat med å hate. Det bringer ikke noe godt. Jesus er kjærlighet. Bekjemp det onde med kjærlighet. Det er det værste det onde vet. Når hele meg er fyllt av tvil og jeg føler at det ikke er noen vei ut så må jeg bare tenke på hvor stor kjærlighet Jesus har til meg. Jesus kjærlighet er ustoppelig!

  1. Kan du kjenne deg igjen i noe av dette?
  2. Hva betyr Jesu kjærlighet for deg i praksis?
  3. Hvorfor møter vi motgang når Gud er en kjærlig gud?

Ordet er fritt!

 

Frelst ved tro!

Det står i bibelen av vi er frelst fordi vi tror.

Efeserne 2.8
For av nåde er dere frelst, ved tro. Det er ikke deres eget verk, men Guds gave.

Er ikke det fantastisk!

På grunn av at vi tror på Gud så tilgir han våre synder hvis vi kommer til han med de. Vi bygger våre liv på hans tilgivelse til oss. Det er kanskje litt vanskelig, men det er egentlig sykt enkelt. Kanskje så enkelt at det er vanskelig.

Jesus kom når vi var hjelpeløse og svake. Akkurat når han skulle i følge Guds plan. Gud beviste på korset hvor høyt han elsket oss når han ofret sin egen sønn. Jesus banet veien inn til himmelen. Han var akkurat det som måtte til. Ikke mer eller mindre. Han måtte dø på korset for at vi skulle få tilgang til himmelen. MEN det stopper ikke der, alt det Han har ga til Jesus vil Han også gi til oss syndige mennesker. Jesus er også vår bror. Det er ikke noe Gud unner sin elskede Sønn som Han ikke unner deg og meg.

Uansett hvilken «stand» du er i nå. Om du er frisk eller syk, sterk eller svak, troende eller ikke. Så elsker Gud deg like mye. Du kan ikke gjøre noe for at Gud skal elske deg noe mere eller mindre. Han elsker ALLE like høyt.

Trenger jeg å elske Gud? Det du elsker bestemmer hva du søker. Og det du søker avgjør hva du tenker og gjør med livene våre. Det former deg til hvem du er og hva du kan bli. Jo nærmere du kommer kjærligheten til Gud jo mere kjærlighet vil du få til menneskene omkring deg.

Denne kjærligheten til Gud burde jo gjøre at vi klarte å følge de 10 bud, men som oppegående folk bør vi skjønne at ingen er feilfrie. Alle har mangler! ALLE! Og det er fantastisk. Tenk å være perfekt! Tenk så slitsomt. Tenk så kjedelig. Tenk så vanvittig lite givende. Tenk så dømmende vi hadde vært mot andre da.

Så litt over til bibelverset jeg skrev i begynnelsen. Jeg kan repetere det for deg. Det er kort enkelt og vanskelig.

Efeserne 2.8
For av nåde er dere frelst, ved tro. Det er ikke deres eget verk, men Guds gave.

Har du tenkt på hva NÅDE er? Sånn utenom å være et ord som blir brukt mye i kirker og bedehus. Det har kanskje mistet litt av glansen. Fordi vi egentlig ikke vet helt hva det er. Nåde er brukt 100 ganger av Paulus, 25 ganger av Lukas. Det er et sentralt ord i Det Nye Testamente. Nåde er, nå kommer det, UFORTJENT. Det er noe du får ufortjent. Det betyr jo egentlig at du ikke burde fått det, men Gud ga det til oss fordi han er god.

Så på norsk blir Efeserne 2.8: «For dere er ufortjent frelst fordi dere tror. Det er ikke noe dere har gjort selv men en gave fra Gud.»

Jeg synes at ufortjent ikke er et dekkende ord. Det kan ikke beskrive nåden på en god måte. Du kan ikke leve i nåden før du har mottatt den og forstått hva den faktisk betyr.

Nåden er kanskje noe av det viktigste som er. Å skjønne hva den er. Uten nåden så er det mye som ikke har mening. Vi kan ikke fortjene en plass i himmelen og å være elsket av Gud.

Selv om vi lever i nåden så gjør ikke det at vi kan synde enda mere. Det har Paulus sagt helt klart i Romerbrevet at er galt. Friheten vi har skal ikke gjøre at vi synder mer. Hvorfor prøver vi å se hvor langt vekk vi kan komme fra Gud og fortsatt være innenfor nåden? Hvorfor ikke heller se hvor tett vi kan komme Gud og se hva det gjør i livene våre og andres liv.

Håper du ser hva jeg vil frem til. Vi bygger våre liv på nåde. Gud har gjort ALT klart for oss. Det er bare å komme å ta imot.

En utfordring til deg er.

  1. Det at Gud ga deg så mye kjærlighet vil det gjøre at du gir den videre?
  2. Hva kan du gjøre i ditt liv for å bli et bedre menneske?
  3. Kjenner du deg igjen i å se hvor langt vekk du kan komem fra Gud?
  4. Er nåden viktig å forstå?
  5. Hva betyr Efeserne 2.8 for deg?
 

Your love never fails

Hvis det er en ting jeg vet helt sikkert så er det at Jesus aldri svikter. Han er den som er konstant i mitt liv. Tenk så greit det er. Ting går opp og ned, bort og vekk og fram og tilbake. Jesus står alltid med åpne armer. Han vil alltid være med meg, selv om jeg gjør masse galt. Jesu kjærlighet er konstant. Du kan ikke få han til å elske deg noe mere eller mindre. Så fantastisk. Det hviler ikke på gjerninger.

Efeserne 2:8-10
For av nåde er dere frelst, ved tro. Det er ikke deres eget verk, men Guds gave. Det hviler ikke på gjerninger, for at ingen skal rose seg. For vi er hans verk, skapt i Kristus Jesus til gode gjerninger som Gud på forhånd har lagt ferdige for at vi skulle gå i dem.

Det som er annerledes med kristendommen er nåden. Du får poeng når du slutter å stole på deg selv og prestasjonene dine. Du må legge dine egne gjerninger til side og stole på at det Jesus gjorde på korset var nok for deg. Da sier Paulus at du er frelst.

Kristendimmen handler ikke om hva du kan få til, men hva Jesus kan få til. Som Paulus skriver i

Galaterne 3:28
Her er det ikke jøde elle greker, slave eller fri, mann og kvinne. Dere er alle én i Kristus Jesus

Gud har ikke forandret seg på siden starten. Han er fortsatt den samme, til evig tid. Jeg tror at mange av problemene for tiden er at folk ikke får nok hvile. Vi må hvile i Herren og stole fullt og helt på Han. Gjør vi det så tror jeg vi blir lykkeligere. Nåden er ny hver dag!

Ord 3:5-6
Sett din lit til Herren av hele ditt hjerte, og stol ikke på din forstand! Kjenn ham på alle dine veier! Så skal han gjøre dine stier rette.

Videoen under handler om nettopp det at vi må bare forstå

Vers 1:
Nothing can separate
Even if I ran away
Your love never fails

I know I still make mistakes
But You have new mercies for me everyday
Your love never fails

Refreng:
You stay the same through the ages
Your love never changes
There maybe pain in the night but joy comes in the morning

And when the oceans rage
I don’t have to be afraid
Because I know that You love me
Your love never fails

Vers 2:
The wind is strong and the water’s deep
But I’m not alone in these open seas
Cause Your love never fails

The chasm is far too wide
I never thought I’d reach the other side
But Your love never fails

Bro:
You make all things work together for my good

 

Tror du på kjærlighet?


Gud er evig kjærlighet og han ønsker oss alt godt. Jeg kan komme til Jesus med alt, om det er nederlag eller seire. Han døde for meg! Jeg kunne bare ønske at jeg kunne gi 100% av livet mitt tilbake til han. At jeg forsto hva han ville med akkurat meg. Med mine feil og mangler. Han ville ha meg med til himmelen. Jeg er reddet, satt fri! Fra dødens lenker, fra evig pine!

Klarer jeg å fatte dette? Egentlig ikke men jeg prøver. Jeg vet jeg skal til himmelen! Når jeg dør skal jeg ikke bare “forsvinne” jeg skal til evig fest i himmelen! Så herlig! Jeg kunne bare ønske at flere forsto hva Jesus gjorde på korset for de! Gud ofret sin egen sønn for all alle folkeslag kan komme til himmelen!

Så over til en sang/video jeg har hørt sykt mye på i det siste.

Er ikke denne sangen herlig?

Stikkord

 

Når oppmuntret du noen sist?

Hvis du ser for deg menneskene rundt deg. Hvor mange av de kan oppmuntre deg? Jeg har en del venner og kjente rundt meg som jeg virkelig kan bli oppmuntret av. Det er viktig. Det er veldig viktig. Jeg håper at det er gjensidig.

Jeg vil oppmuntre deg til at du i ditt liv oppmuntrer og gir komplimenter til de rundt deg. At du gjør det bevist. Ikke bare av og til, men jevnlig.

1000086141

Ole Åsheim / Samfoto

Tenk deg litt om hva det gjør med deg å få komplimenter og å bli oppmuntret av andre. Jeg tror at komplimenter er noe som ikke skal være noe man har fått, men noe man får stadig. Du skal ikke måtte tenke for å komme frem til sist gang du fikk et kompliment. Det beste tidspunktet for å gi noen et kompliment er NÅ. NÅ! Gi et kompliment eller en oppmuntring I DAG!

Hebreerne 3, 13
Dere skal heller oppmuntre hverandre hver dag, så lenge det heter «i dag», så ingen av dere skal la seg bedra av synden og bli forherdet.

Kunne du tenkt deg å levd i et samfunn som oppmuntring var en dagligdags ting? Hvor samfunnet ikke prøver å dra deg ned i søla hele tiden og den eneste måten å hevde seg på er å rakke ned på andre.  Jeg vil bo i et slikt samfunn. I et samfunn hvor mennesker blir hørt, oppmuntret og løftet opp.

Moses skulle lede folket ut av ørkenen. En dag sa Gud til han at han likevel ikke skulle få se det lovede land. Da sier Moses til Gud at han må oppmuntre og styrke Josva. Han tenkte ikke på seg selv i første rekke, men Josva. Oppmuntringer skal ikke ha agendaer, det er noe vi gir. Ikke bare gi oppmuntringer der som du kan regne med å få de tilbake. Gi de til de ensomme, de fattige, de rike, gi det til alle!

Styrke og oppmuntring er noen ord som går veldig mye igjen i nytestamentet. Dette må jo ha vært viktig for Gud å få fram at vi skal være vennlige med hverandre og ikke være slemme.

Oppmuntringer er noe som er smittsomt. De blir gitt tilbake. Du får de rett i trynet. Hvis du føler at du aldri får noen oppmuntringer så tenk deg litt om. Gir du noen selv? Begynn å gi noen. Så ser du at du får noen tilbake selv. Hvis du sår så skal du høste!

Du får det du gir! Hvorfor skal vi ikke oppmuntre hverandre. Det viktigste er at du gir de fra hjertet. Det er ikke en tanke. Det er en aktiv gjerning. Når er en god tid å gi en oppmuntring? I DAG!

Hebreerne 3, 13
Dere skal heller oppmuntre hverandre hver dag, så lenge det heter «i dag», så ingen av dere skal la seg bedra av synden og bli forherdet.

Gjør dette til en daglig greie. Gjør det til en livstil. La det bli en del av kulturen rundt deg å gi oppmuntringer til de du er med.

Kunne du tent deg å være med på dette? Å bygge hverandre opp i stedet for å rakke ned på andre? Baktale litt mindre og oppmuntre mere?

Gi noen en oppmuntring i dag. Helt ufortjent helt uten baktanker eller en skjult agenda.

Så til slutt vil jeg gi deg dette:

Filipperne 2, 1-4
Om det da er trøst i Kristus, oppmuntring i kjærligheten, fellesskap i Ånden, om det finnes medfølelse og barmhjertighet,  2 så gjør nå min glede fullkommen: Ha samme sinnelag og samme kjærlighet, vær ett i sjel og sinn.  3 Gjør ikke noe av selvhevdelse og tom ærgjerrighet, men vær ydmyke og sett de andre høyere enn dere selv.  4 Tenk ikke bare på deres eget beste, men også på de andres.  5 Vis samme sinnelag som Kristus Jesus!

Husk at DU er verdifull!

 

Norge i dag!

Min Gud er god han ønsker ingen vondt, han ønsker at alle mennesker skal ha det godt, tilgi hverandre, slutte fred med hverandre og gjøre sitt beste for at det skal være fred på jorden.
Ikke en vond og grusom verden der en selv graver til seg alt av verdier og ønsker å ha æren for det, men deler av det en har og hjelper med det en har.

Samfunnet har fått så feil syn på ting spesielt i det siste synes jeg. Ta familien. Mann, kone og 1,6 unger det er det som er normalen. Nja.. Var normalen. Nå er det heller skilte foreldre og barna er en kasteball/premie. Jeg har ikke noe erfaring på dette men det er sånn jeg ser det i hvert fall. Familien er i forfall. Nå vil de ha igjennom at mann og mann kan gifte seg i kirka på samme måte som mann og dame. Og dette skal stortinget bestemme? Så de kan begynne å praktisere homofile ekteskap i kirka. Dette strider helt mot det bibelen sier.

Samfunnets holdning til feks. abort, mote, sex og mye annet er helt forvridd i forhold til det som bibelen sier. Moten sier jo tynnere jo bedre, abort er ikke drap og ha så mye sex som mulig med så mange som mulig. Jeg mener Rune Rudberg er en tulling! Disse tingene og mer er ikke i overensstemmelse med det Gud og Bibelen sier. Vanlige folk leser Bibelen hver dag gjennom oss kristne. Vi må gjøre Jesus mer synlig gjennom våre liv og handlinger. Ja, vi skal være I verden, men ikke AV verden. Dette vil si at vi ikke nødvendigvis skal gjøre alt det alle andre gjør men gjøre det bibelen sier.

Jeg sier ja til ekteskapet, mellom mann og kvinne. Ja til livslang kjærlighet. Ja til gode og sunne verdier. Det er dette som kan gi troen på kjærlighet, romantikk og livlangt ekteskap tilbake til til barn og unge. Ja til familier som er trygge for barna og de får en sunn og god oppvekst med begge foreldre.

Hva bruker jeg tiden min på? Bruker jeg den rett? Kan jeg bruke den annerledes? Hvordan vil Gud jeg skal bruke tiden min? Hva mener verden? Vil jeg forandre prioriteringene mine?

Dette er spørsmål som jeg har tenkt bittelitt på i det siste. Camilla Fjeldstad skrev en bra post om det. Jeg bruker garantert mye av min tid på ting jeg ikke burde brukt tid på! Facebook, MSN, data generellt og TV. Facebook tar utrolig mye tid. Det er rart med det at man kan bli avhengig av en nettside! Mens jeg skriver denne posten sitter jeg faktisk både på MSN og på Facebook mens jeg ser på TV! Jeg burde vel egentlig heller ha lest i bibelen og fått noe god input den veien, men hver gang tanken kommer så skjer det noe annet og så blir det bare med tanken. Ja jeg tror Gud vil at jeg skal bruke tiden min bedre. Endre noen ting sånn at jeg kommer nærmere han. Vil jeg forandre prioriteringene mine? Det er et helt annet spørsmål.

Gud er evig kjærlighet og han ønsker oss alt godt. Jeg kan komme til Jesus med alt, om det er nederlag eller seire. Han døde for meg! Jeg kunne bare ønske at jeg kunne gi 100% av livet mitt tilbake til han. At jeg forsto hva han ville med akkurat meg. Med mine feil og mangler. Han ville ha meg med til himmelen. Jeg er reddet, satt fri! Fra dødens lenker, fra evig pine! Klarer jeg å fatte dette? Egentlig ikke men jeg prøver. Jeg vet jeg skal til himmelen! Når jeg dør skal jeg ikke bare «forsvinne» jeg skal til evig fest i himmelen! Så herlig! Jeg kunne bare ønske at flere forsto hva Jesus gjorde på korset for de! Gud ofret sin egen sønn for all alle folkeslag kan komme til himmelen!

Ta verden men gi meg Jesus

 

Guds kjærlighet er til ALLE!

OI for en sjokkerende overskrift. Som om dette var noe som vi ikke viste fra før av!

Jeg fikk låne boka «Ditt livs sjokk» av Linda. Fytti den boka er sterk, satt med gåsehud og greier, skjeldent jeg får det av å lese ei bok!

Utdrag fra boka:

«La meg forklare det med å fortelle en historie. Tenk deg at du er i Florida i år 2000, og du går inn på et kjøpesenter og dreper noen.»

«Men jeg ville aldri ha gjort det!» protesterte jeg.

«Jeg vet det,» svarte engelen, «men jeg må lage en historie som viser at synd fører til dødsstragg, og i Florida er det, som du sikkert husker, meget sannsynlig at du blir dømt til den elektiske stolen for mord»

«OK,» sa jeg,

Engelen fortsatte: «Så du dreper noen, og blir umiddelbart arrestert. Under rettsaken viser de et opptak fra et overvåkningskamera som klart viset at du er den skyldige.»

«Sånn som på Crimewatch?»

«Nja… OK, sånn som på Crimewatch. anyway, bevisene mot deg er mange, og dommeren skal akkurat til å dømme deg til døden da en fremmet stormer inn i rettsalen.
Han dytter seg forbi vaktene og baner seg veg mot deg som står i vitneboksen. Og til stor forundring for journalistene og familien din på galleriet, lar dommeren uroen fortsette. Så drar den fremmede deg ut av vitneboksen og står der i ditt sted.

Dommeren gjør ingenting for å stanse den fremmede. I stedet ser han rett på ham og sier: «Jeg dømmer deg til døden!» Hele rettsalen gisper. Dommeren slår klubben i bordet. Rettsaken er over, og du står der på gulvet, FRI! Politiet tar håndjernene på den fremmede og begynner å lede han mot dødscellen.

I det den fremmede går forbi deg, spør du ham: «Hvorfor gjorde du det?» og han svarer: «Fordi jeg elsker deg!» Det er ikke akkurat verdens beste forklaring. Du vandrer ut i lobbyen. Så overhører du det pressen snakker om. Den fremmede er blitt gjenkjent. Han er dommerens eneste sønn! Nå får du virkelig respekt for dommeren. Så presser dommeren seg forbi reporterne. Du spør ham: «Herr dommer, hvorfor har du gjort dette mot meg?» og han svarer: «Fordi jeg elsker deg!»

 

Kjærlighet…

En jente og en gutt kjørte på motorsykkel på veien i 90km/t…

Jenta: Kan du kjøre litt saktere? Jeg er redd.

Gutt: Nei, det er gøy.

Jenta: Nei, det er det ikke. Vær så snill, det er skummelt.

Gutt: Så si du elsker meg.

Jenta: OK, jeg elsker deg. Kjør saktere nå!

Gutt: Gi meg en klem.

Jenta gir ham en klem

Gutt: Kan du ta hjelmen min og sette den på deg selv? Den plager meg.

I avisen neste dag:

En motorsykkel krasjet inn i en bygning fordi bremsene var ødelagt og ikke funket.
To personer satt på, bare den ene overlevde.

Sannheten er at halvveis nedover veien de kjørte, fant gutten ut at bremsene hans var ødelagt, men han ville ikke at jenta skulle vite noe. I stedet fikk han henne til å si hun elsket ham og fikk henne til å gi ham en klem en siste gang, før han ba henne ta hjelmen hans og bruke den så hun overlevde selv om han visste han ville dø.