Stand Up!

Så en artikkel på Korsets Seier på nett at Hillsong har laget en sang for 22. juli. Det er vel og bra. Jeg synes bare det at sangen var utrolig kjedelig. Jeg orket ikke høre hele en gang.

Denne videoen i denne posten derimot synes jeg er mer enn god nok for å kunne fronte noe slikt. Det er en sang om mobbing, men den er også om noe mye mere enn mobbing. Det handler om at 1 person står opp for noe. Jeg synes Jens Stoltenberg sa det så fint.

[quote]Ondskap kan drepe et menneske, men kan aldri beseire et helt folk![/quote]

Han stod opp for Norge.

[quote]Vi er sønderknust, men vi gir oss ikke![/quote]

Foto: Tommy Ellingsen

Dette er en kamp om en større sak en terror. Det er en kamp om liv, tillit, demokrati. Og ikke minst kjærlighet. Jeg tror en slik kjærlighet som vi så etter 22. juli er slik kjærlighet vi kan få fra Gud.

Se kjærligheten, smerten og følelsene i blikket til Jens. Det er stort. Jeg tror slike klemmer er viktige. Viktig for Jens, viktig for Eskil, til og med viktig for nasjonen. Den gir håp. Håp til de som ikke har.

Kjærlighet er lett å gi. Du kan gi en klem til en fremmed. Gi en klem til en venn eller hente posten for naboen.

Tenk på at du bør stå opp for noe godt. Og gjør det helst hver dag.

 

God Loves!

Litt inspirasjon tidlig på en onsdags morgen. Jeg skal i Liantjønn barnehage i dag :D GLEDE!

Bildene er funnet på WeHeartIt.com og på stikkordene «God» og «Jesus».

Hva inspirerer deg?

 

Hvordan bli kristen?

Kristen på kristenblogg.net ga meg en liten klage eller oppfordring som jeg vil ta det som. Jeg har ikke skrevet noe særlig om hvordan du blir kristen, eller frelst som noen sier. Jeg må bare legge meg helt flat her og si at det har jeg ikke skrevet så mye om, men nå kommer det!

Så hva vil det si å være en kristen? Og hva er det som skiller en kristen og en ikke-kristen? En kan gjøre gode gjerninger, en kan være snill og grei, men det som skiller en kristen fra en ikke-kristen er noe så enkelt at den kristne har Jesus.

Å bli kristen er ikke så vanskelig som du kanskje vil ha det til. Du trenger ikke å ha gjort masse ting. ALT er allerede gjort. Jesus gjorde ALT for oss på korset og med det han gjorde så trenger ikke du å gjøre noe. Tenk så fantastisk.

Det å være kristen vil egentlig si at du tror på Jesus og at han døde for dine synder og feil. Vi er perfekte i Guds øyne fordi han ser bare Jesus. Det er vårt forhold til Jesus som avgjør. Han er den eneste veien til Gud.

For å bli en kristen så må du bekjenne syndene dine og be om tilgivelse for det gale du har gjort.

Men dersom vi bekjenner våre synder, er han trofast og rettferdig, så han tilgir oss syndene og renser oss fra all urett. 1.Joh.1,9

Etter at du har bekjennt dine synder og bedt om tilgivelse så må du bekjenne at du tror på Gud. Og be han om han kan frelse deg.

Gud du elsket verden så mye at du gav din egen sønn for å dø for mine synder på et kors, så at alle dem som tror på Han vil ikke gå fortapt men ha et evig liv. Ditt Ord, Bibelen sier at vi er frelst av nåde gjennom tro som en gave i fra deg. Det er ingen ting jeg kan gjøre for å få meg fortjent til denne frelsen.

Jeg tror og bekjenner med min munn akkurat nå at Jesus Kristus er din sønn, han som kom for å frelse verden. Jeg tror at han bar min synd på korset ved at han døde og betalte prisen for min synd. Jeg tror også i mitt hjerte at du reiste ham opp fra de døde.

Jeg ber nå om tilgivelse for mine synder, og jeg bekjenner at Jesus er min Herre! I følge ditt Ord, Bibelen, er jeg nå frelst, blitt en kristen, og jeg vil tilbringe evigheten sammen med deg! Takk Gud, min far! Jeg er så takknemmelig! I Jesu navn, amen.

Du har nå bedt din første bønn og er nå en kristen!

Husk at det bygger ikke på følelser det å være kristen. Du er like mye kristen uansett om du har en skikkelig dårlig dag eller en skikkelig bra dag. Det viktige er å ta Jesus med i hverdagen.

Husk at Gud er bare god og elsker alle mennesker. Joh.3.16

  • Det er kun en vei til frelse og det er gjennom Jesus.
  • Det finnes ikke noe annet vi kan bli frelst av.
  • Vi kan heller ikke gjøre gjerninger for å bli frelst.
  • Alt vi kan gjøre er å kalle på Jesus og ville tilhøre han.

Det er nå det nye livet starter. Du er født på ny. Du er blitt et Guds barn. Dette er et faktum fordi Guds Ord sier det. Tusenvis av mennesker har opplevd dette før deg. Det har ikke så mye å gjøre med hva du tenker eller føler. Din frelse er ikke avhengig av dine tanker og følelser. Gud har talt til mennesker ved sitt Ord; Bibelen. Og Bibelen sier, at om du kommer til Ham, vil han frelse deg og føde deg på ny. Ditt nye liv er altså en realitet.

Det som kommer nå er veldig viktig. Finn deg en menighet, en cellegruppe eller huskirke. Et stort felleskap som du kan gå på møter og få god forkynnelse fra. Og like viktig er cellegruppen. Et lite felleskap som du og 7-8 andre deler fra livene sine. Deler ting som du har fått når du har lest i Bibelen og erfaringer og alt slikt. Det er veldig nyttig å få erfaringer fra andre så slipper du å havne i fellene selv.

 

Adventstiden er her!

I fjor var jeg med på programmet Mellom himmel og jord på NRK P1. Dette er det jeg sa da og jeg føler fortsatt at det er veldig relevant. Det er jo tross alt bare 1 år siden. Jesus er jo alltid relevant!

Siden det er han(Gud) som har skapt alt sammen. Jeg vil bare anbefale dere å stresse ned i disse hektiske juletidene og ha Jesus med på laget. Da blir det en bra jul!

 

Gi det til Jesus

Kunne ønske at jeg kunne legge fra meg alt foran Jesus. Alle problemer, sorger, plager, ønsker, ideer. Bare legge det ned for han. Da vil det skje ville ting i livet. Store ting. Jeg tror Jesus ville fjernet problemene og bare økt alle forventninger jeg har til HAN og alle ting jeg gjør ville bare økt i omfang. Det er en slik Gud jeg tror på. En som kan gi de håpløse håp og gjøre det som er håpløst fantastisk.

Solfrid skrev et innlegg om nød det er kanskje noe av det jeg føler jeg mangler. Nød. Jeg har det egentlig alt for godt til å tenke på slike ting. Det er skikkelig dårlig. Og jeg må si meg ganske enig med henne. Vi trenger ikke så veldig mange ting lengre. Vi har egentlig alt vi trenger. Julegaver var skikkelig spennende når jeg var 5 år. Nå er det koselig å få ting, men ofte er det ting jeg enten ikke trenger eller ikke kommer til å bruke.

Jeg ønsker lengsel og nød i mitt liv med Jesus. En lengsel om å få mere av Han. Oppleve mere. Vokse i Han.

 

Er Gud forhistorisk?

Determination, dedication, motivation
I’m talking to you, my many inspirations
When I say I can’t, let you or self down
If I were of the highest cliff, on the highest riff
And you slipped off the side and clinched on to your life in my grip
I would never, ever let you down

Gud er god dere! Han passer på oss, trøster oss, løfter oss opp, gir oss kjærlighet slik at vi kan gi den videre til de som trenger det. Gud er konge, mester, sjefen, altvitende. Han vet alt om alt! Før det skjer!

Vitenskapen snakker om forhistoriske ting. Tenk på ordet forhistorisk det betyr før historien begynte. Eller jeg tolker ordet slik. Det er KUN Gud som er forhistorisk. Han har ALLTID vært der. Han er alltid med oss, ALLTID!

Jeg blir sett, regnet med av Gud.

Hvordan tror du Gud er?

 

Gud er på Risøya i kveld

Det er i BitTop det skjer på kvelden. Teltet fylles av mennesker, sikkert 3000 i tallet. Husandet spiller herlige sommertoner og stemningen stiger.

Hva har Gud på lager i kveld?

Konferansier Daniel og Elin har en konkurranse, en «mission competition», vinneren får lov til å reise til India som misjonær.

Misjonsprosjektet på Skjærgårds 2010 går til arbeidet i India som går til arbeidet KOMPIS har i India. Elin vant dagens konkurranse somm var å synge en Bollywood sang i Singstar.

Skjærgårds gjør i år opptak av lovsangen i BigTop. Dette opptaket blir til høsten gitt ut på CD/iTunes. Lovsangen startet med «Deg Være Ære» og stemningen var til å ta å føle på.

The same, the same
You’re always the same
Your kingdom remains forever

I kveld gjestet Gud BigTop og hans kjerlighet ble synlig gjennom lovprisningen. Halleluja!

I kveld var det Idun som talte. Hun sier selv at hun er en av de som skriver lite i statusfeltet på Facebook. Det blir bare ting som ikke forteller noe. Ting som været og slikt. På Facebook er det mange som bare betrakter og holder avstand. Dette gjelder også i kristne sammenhenger. Vi holder oss litt på avstand til Jesus.

Jesus vil ha nærhet. Sakkeus betraktet Jesus fra sidelinjen. Det var ikke Jesus interessert i. Jesus ble med Sakkeus hjem på besøk og de Jesus ble venner. Sakkeus ofret mye for å følge Jesus. (Lukas 19, 1-10)

Venner er noe alle trenger. Gode venner redder en dårlig dag og gjør en god dag bedre.

Jesus hadde 12 gode venner, Disse syntes at Jesus kom litt for nærme når han ville vaske føttene deres under det siste måltidet. Simon Peter ville nekte Jesus å vaske føttene hans. Da sa Jesus at de ikke hadde noe til felles med ham hvis de ikke lot seg vaske.

Vi er IKKE tjenere av Jesus, vi er venner. Han gir oss alt, til og med sitt eget liv. Han åpnet veien til himmelen på korset.

Gud ønske å leve tett på våre liv. Vi trenger ikke prøve å klatre opp til han. Gud kommer til oss.

Idun god applaus når hun gikk av scenen. Og lovsangen fortsatte. Det var en god kveld i BigTop i kveld.

 

Er dette tåpelig?

Jeg satt på hytta i helgen å tenkte litt mens jeg hørte på musikk og leste. Er dette skikkelig dumt og tåpelig eller er det noe i det? Kan det virkelig være sant? Er det sånn det skal være?

Jeg kom vel egentlig fram til at, Ja det kan virke tåpelig og NEI det er ikke det.

1 Korinterbrev 1,18
For ordet om korset er dårskap for dem som går fortapt, men for oss som blir frelst, er det Guds kraft.

Dette er veldig bra skrevet. La du merke til at det ikke står skrevet er frelst, men det står blir frelst. Dette er ord med et evighetsperspektiv. Evig liv i himmelen sammen med Jesus. Dette verset gir håp, håp om at flere skal bli frelst, håp om at det er håp for de ufrelste.

Videre i dete kapittelet så tar Paulus(før Saulus) for seg mange ting som er veldig relevant i år 2010 også. Det står at den eneste måten til frelse er å ta i mot Jesus. Ingen kunnskal eller visdom kan gjør jobben for deg. Du kan ikke frelse deg selv. Likeså kan du heller ikke frelse noe annet menneske. Det er Gud som gjør den jobben. Takk og lov! Du skal bare hjelpe de til å snakke med Gud. Be han om å bli frelst og å få evig liv!

Jeg lurer på en ting. Vet du om noen skikkelig vellykkede folk i bibelen som var med i en lignelse? Noen som var veldig kloke eller vise mennesker? Av alle lignelser jeg kan komme på så bruker Jesus de fattige, dumme, svake, syke, upopulære og de blinde. De blinde fikk virkelig gjennomgå i bibelen. De er i mange lignelser. Det tror jeg er fordi de hadde tro uten å kunne se. De baserte seg ikke på noen rent fysiske ting, men trodde på Jesus selv om de ikke kunne se han.

Johannes 11, 41-44
«Far, jeg takker deg fordi du har hørt meg. Jeg vet at du alltid hører meg. Men jeg sier dette på grunn av alt folket som står omkring, så de skal tro at du har sendt meg.» Så ropte han med høy røst: «Lasarus, kom ut!» Da kom den døde ut, med liksvøp rundt hender og føtter og med et tørkle bundet over ansiktet. Jesus sa til dem: «Løs ham og la ham gå!»

Jesus brukte til og med en død mann! DØD! Så hvorfor kan han ikke bruke deg?

1 Korinterbrev 26-31
Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt. Men det som i verdens øyne er dårskap, det utvalgte Gud for å gjøre de vise til skamme, og det som i verdens øyne er svakt, det utvalgte Gud for å gjøre det sterke til skamme. Ja, det som i verdens øyne står lavt, det som blir foraktet, det som ikke er noe, det utvalgte Gud for å gjøre til intet det som er noe, for at ingen mennesker skal ha noe å være stolt av overfor Gud. Dere er hans verk ved Kristus Jesus, han som er blitt vår visdom fra Gud, vår rettferdighet, helliggjørelse og forløsning, for at  den som er stolt, skal være stolt av Herren, slik det står skrevet.

Kristne er på ingen måte perfekte. Vi skal heller ikke tro at vi er det. Det er kun foran Gud vi er perfekte. Foran hverandre så er vi fulle av feil og mangler. Og bra er det. Bibelen brukte drapsmenn, kvinner som var tatt i hor og mange andre ting. Gud velger det som ikke er perfekt for å vise at han er Gud! Han bruker et ødelagt menneske, gjenoppretter det som er galt og bruker det til de mest fantastiske tingene.

Alt vi trenger å gjøre er å sette vår lit til han. Tro på han og gi våre liv til han hver dag. Vi må ikke bli en generasjon som er kun søndagskristne. Jeg vil ikke være det. Jeg vil leve med Gud hver dag.

Hvordan gjør jeg det? Ved å lese bibel, høre på lovsang, be, være stille. Du kan få mye av Gud uten å gjøre spesielt mye. Naturen kan vise hvor stor Gud er!

Kolosserbrevet 1,13-14
For han har fridd oss ut av mørkets makt og ført oss over i sin elskede Sønns rike.  I ham er vi kjøpt fri og har fått tilgivelse for syndene.

Er bibelen tåpelig? Hva mener du?

 

Kan det fikses?

Vi trenger ikke prøve å reparere oss selv for at vi skal bli elsket av Gud. Det er det mange som tror. At vi må komme opp på et nivå som gjør at vi plutselig blir verdige Guds kjærlighet. Det er helt feil. Det er Gud som reparerer. Vi må bare tillate han å gjøre det. Det er den eneste måten vi kan virkelig bli lik Gud.

Gud tar vekk alt ugresset, alt det skitne, alt det han ikke liker. Så gir han oss noe nytt. Noe bedre. Noe som vi skal ele med verden.

Vi skal dele HAN! Å være kristen går ikke ut på å være perfekt eller å være bedre enn andre. Hører du det? Hvis du ikke er kristen så er du på ingen måte mindre perfekt eller mindre elsket av Gud. Det å være kristen er å la Gud virke i oss!

Vi skal dele Gud med de rundt oss.

Mark 16,15
Og han sa til dem: «Gå ut i hele verden og forkynn evangeliet for alle som Gud har skapt!

Alle skal ikke bli misjonærer å reise rundt i verden. Din verden er de rundt deg. Naboen din, vennene dine, familien din +++

Når du eventuelt har klart de så kan du reise ut.

Gud kan fikse det du har problemer med. Bare la han få lov til å komme inn!